Restauratie Voortrein.

Ik heb de voortrein van de Bonito gedemonteerd en hem helemaal uitelkaar gehaald en daarna heb ik hem laten stralen.
Voor het stralen leek deze voortrein toch helemaal goed, maar er het bleek dat er toch rotte plekken waren en deze kwamen bij het stralen naar voren als gaten. Vooral aan de zijkanten waar de dempers worden geplaats. Deze roesten van binnenuit door. Ook een andere voortrein van mij heeft dit probleem. Ik heb deze gaten dicht gelast en toen de voortrein laten verzinken (incl. stuurstangen en klemmetjes).
Omdat de lassen toch nog goed zichtbaar zijn word de voortrein toch nog voorzien van een zwarte poedercoat laag. In de onderkant van de zijkanten heb ik een moertje ingelast. De zijkanten heb ik helemaal gevuld met vet, zodat het doorroesten van binnen uit niet meer gebeurd.
Ook worden alle stuurkogels en fuseekogels voorzien van een vet nippel.

Hier zijn een paar foto's van de voortrein.

Ik ben tevens bezig met het maken vaan een nieuw chassis waarbij de bodem zo'n 10 cm lager komt te liggen.

Hier zijn een paar foto's van het chassis.

De nieuwe motor is gekocht en dit is er een van een AUDI A6 : 3.0 liter 30 klepper bouwjaar 2001. Deze motor heeft 220 Pk en een koppel van 300Nm.

Hier zijn een paar foto's van de motor.